A Print and Promo Kft. adatkezelési tájékoztatója
Az adatkezelő neve:
Print and Promo Kft.
Az adatkezelő székhelye:
2143 Kistarcsa, Deák F. u. 23
Az adatkezelő elérhetősége:
Elektronikus úton: info@printandpromo.hu
Adatvédelmi tisztviselő:
Urbán Anita
 
Az adatkezelés célja:
Személyazonosító és egyéb okmányok vizsgálata adatrögzítés érdekében:

Amikor az érintett Ügyfél közvetlenül lép kapcsolatba Adatkezelővel, az Adatkezelő foglalkoztatottjai az érintett neve ellenőrzéséhez és azonosításhoz elkérhetik az érintettől a fényképes személyazonosító igazolványát, lakcímkártyáját, hogy megtekintsék azokon a hiteles adatokat.
Az adatkezelés jogalapja:
Adatkezelő GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerinti jogos érdeke. Adatkezelőnek jogos érdeke fűződik az érintett okmányainak megismeréséhez, tekintettel arra, hogy az Adatkezelőnek ezek alapján van lehetősége előkészíteni a jogviszonyhoz szükséges, az érintett adatait tartalmazó okiratot. Az adatkezelés annak megelőzését is szolgálja, hogy az érintettek hibás adatokat közöljenek. Adatkezelő mérlegelést folytatott le a szemben álló felek érdekeit illetően, melynek eredménye, hogy az adatkezelő jogos érdekei erősebbek az érintettek érdekeinél, illetve az adatkezelés arányosan korlátozza az érintett jogait és szabadságait.
Az adatkezelés időtartama:
Az okmányokat, így a fényképes személyazonosító igazolványt, lakcímkártyát Adatkezelő nem másolja. Az adatkezelés csak az adatok leolvasásában és rögzítésében merül ki, ezt követően Adatkezelő munkatársa visszaadja az okmányokat az érintettnek.
 
Az adatkezelés célja:
Telefonszám kezelése:

Adatkezelő munkatársa elkéri az Ügyfél telefonszámát az utólagosan felmerülő kérdések egyeztetése érdekében, majd rögzíti.
Az adatkezelés jogalapja:
GDPR 6. cikk (1) bekezdés d) pontja szerinti jogalap: Az érintettnek érdeke fűződik ahhoz, hogy Adatkezelő kezelje az elérhetőségi adatát, tekintettel arra, hogy az Adatkezelőnek ez alapján van lehetősége felvenni a kapcsolatot (a jogviszony létrejötte során).
Az adatkezelés időtartama:
Az érintett kérésére történő törlésig. Az érintett jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Az érintett kérheti azt (követlenül az Adatkezelőnek jelezve), hogy a kötelező adatkezelés körén kívül elő elérhetőségi adatait az Adatkezelő ne kezelje tovább, ez a körülmény azonban ellehetetleníti, hogy Adatkezelő közvetlen kapcsolatfelvételt kezdeményezzen az esetlegesen felmerülő kérdések közlése tárgyában.
 
Az adatkezelés célja:
A természetes személy. illetve a gazdasági társaság működésével kapcsolatos adatok előzetes megismerése:

Adatkezelő munkatársa az Ügyfél által a megbízás teljesítéséhez átadott dokumentumokat a teljesítés megfelelőségének biztosítása érdekében eltárolja (lefűzi).
Az adatkezelés jogalapja:
A Felek közötti jogviszonyban rögzített Feladatok teljesítése. Az adatkezelést olyan szakember végzi, aki uniós vagy tagállami jogban, illetve erre felhatalmazott szervek által megállapított szabályokban meghatározott szakmai titoktartási kötelezettség hatálya alatt áll.
Az adatkezelés időtartama:
Adatkezelő a jogviszony fennállása alatt– az adatfelvételtől számított legfeljebb 5 évig őrzi az adatokat. A Felek eltérő megállapodása, illetve amennyiben a feladat teljesítése érdekében indokolt, az adatok továbbra is nyilvántarthatók. Ha a további nyilvántartás nem indokolt, a nyilvántartást meg kell semmisíteni.
 
A kezelt adatok köre:
-          Az érintett természetes személyazonosító adatai (név, születési idő), állampolgársága, személyazonosító okiratának száma, lakcíme, (az adatkezelés célja: azonosítás).

-          Az érintett telefonszáma, email címe.

-          Az érintett által végzett szolgáltatások köre.
 
Az adatkezelés célja:
Bizonylatok és adónyilvántartás kezelése során megvalósított adatkezelés:

A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) szerinti, gazdasági esemény számviteli elszámolását alátámasztó bizonylatok és a nyilvántartás megőrzésére az adatkezelőt az Szja tv. Kötelezi, az adatkezelés célja ezen törvényi kötelezettség teljesítése. A magánszemély az Szja tv.  5. számú melléklet és a törvény előírásainak megfelelően alap- és kiegészítő nyilvántartásokban, időrendben, folyamatosan nyilvántart és rögzít minden olyan adatot, amely az adókötelezettség betartásához utólagosan is ellenőrizhető módon szükséges.
Az adatkezelés jogalapja:
GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont szerinti jogalap: az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges. Az adatkezelés jogalapja az Szja tv. 10. § bekezdése szerinti, nyilvántartási szabályokra vonatkozó kötelezettség teljesítésével van összefüggésben.
Az adatkezelés időtartama:
Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art. tv.) 47. § (3) bekezdése alapján a jogszabályban előírt bizonylatot, könyvet, nyilvántartást - ideértve a gépi adathordozón rögzített elektronikus adatokat, információkat is - az adózó adatkezelőnek a nyilvántartás módjától függetlenül az adó megállapításához való jog elévüléséig, a halasztott adó esetén a halasztott adó esedékessége naptári évének utolsó napjától számított 5 évig kell megőriznie.

Az Szja tv. 10. § (8) bekezdés szerint: az adó megállapításához való jog elévülését követően (ideértve a bizonylat rontott példányát is).
 
Az adatkezelés célja:
A számviteli, könyvelési célokból tárolt okiratokban szereplő személyes adatok kezelése:

Azzal, hogy az Adatkezelőhöz fordulhatnak az érintettek, illetve közvetlenül vehetik igénybe a szolgáltatásait, a szolgáltatás teljesítésével Adatkezelő az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben (a továbbiakban: Áfa tv.) szabályozott jogot gyakorol, illetőleg rá az Áfa tv. törvény kötelezettséget állapít meg.
Az adatkezelés jogalapja:
GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont szerinti jogalap: az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges. Az Áfa tv. 179. § (1) bekezdése az Adatkezelő, mint az Áfa tv. által szabályozott jogot gyakorló szervezet számára iratmegőrzési időt határoz meg: minden személy, szervezet, aki (amely) az Áfa tv.-ben szabályozott jogot gyakorol, illetőleg akire (amelyre) e törvény kötelezettséget állapít meg, köteles az adómegállapítás hiánytalan és helyes volta ellenőrizhetőségének érdekében az általa vagy nevében kibocsátott, valamint a birtokában levő vagy egyéb módon rendelkezésére álló okiratot legalább az adó megállapításához való jog elévüléséig megőrizni. Az e szerinti megőrzési kötelezettség papír alapú okirat esetében a kibocsátásra kötelezett részéről a másodlati példányra, a befogadó részéről az okirat eredeti példányára, vagy - ha azt e törvény nem zárja ki - eredeti példány hiányában annak hiteles másolatára vonatkozik. A megőrzési kötelezettség teljesíthető a papír alapon kibocsátott okirat elektronikus formában történő megőrzésével is. Elektronikus okirat kizárólag elektronikus formában őrizhető meg. A kötelezettség teljesítését nem befolyásolja az elektronikus okirat formátumának az Áfa tv. 168/A. §-ban foglalt követelményeknek megfelelő megváltoztatása. A megőrzési kötelezettség elektronikus formában történő teljesítése esetén az adóalanynak elektronikusan kell megőriznie a számla eredetének hitelességét, adattartalma sértetlenségét biztosító adatokat is.
Az adatkezelés időtartama:
Az Art. tv. 47. § (3) bekezdése alapján a jogszabályban előírt bizonylatot, könyvet, nyilvántartást - ideértve a gépi adathordozón rögzített elektronikus adatokat, információkat is - az adózó adatkezelőnek a nyilvántartás módjától függetlenül az adó megállapításához való jog elévüléséig, a halasztott adó esetén a halasztott adó esedékessége naptári évének utolsó napjától számított 5 évig kell megőriznie.

Az Szja tv. 10. § (8) bekezdés szerint: az adó megállapításához való jog elévülését követően (ideértve a bizonylat rontott példányát is).
 
Az adatkezelés tárgya:
Kapcsolatfelvétel:

Adatkezelő közzétette elérhetőségeit a honlapján, melyen keresztül az érintettnek lehetősége van felvenni vele a kapcsolatot.
Az adatkezelés célja:
Az adatkezelés célja az Adatkezelő valamely e-mail címén érdeklődő személy azonosítása annak érdekében, hogy az Adatkezelő felvehesse vele a kapcsolatot az érdeklődés tárgyában.
Az adatkezelés jogalapja:
Adatkezelő GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerinti jogos érdeke. Az adatkezelés az Adatkezelő jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges. Adatkezelőnek jogos érdeke fűződik ahhoz, hogy az érintett kapcsolatfelvételhez szükséges adatait az érintett által kezdeményezett kommunikáció során felhasználja.

Adatkezelő mérlegelést folytatott le a szemben álló felek érdekeit illetően, melynek eredménye, hogy az adatkezelő jogos érdekei erősebbek az érintettek érdekeinél, illetve az adatkezelés arányosan korlátozza az érintett jogait és szabadságait.
Az adatkezelés időtartama:
A megkeresésre történő válaszadásig, folytonos kommunikáció (levélváltás) esetén pedig a kommunikáció véglegesítéséig, de legkésőbb az utolsó levélváltástól számított 30 naptári napig.
 
Az érintett jogai:
Jelen szakasz alatt a tájékoztató rögzíti az érintetteket általánosan megillető adatvédelmi jogokat, illetve amennyiben azok relevánsak a tárgyi adatkezelésre nézve, úgy ki is fejti azokat, valamint rendezi, hogy miképp érvényesíthetők az adatkezelés során.

Az érintettnek joga van arra, hogy:

- személyes adatait géppel olvasható formátumban megkapja: Adatkezelő az érintett ezirányú kérelmére tagolt, illetve széles körben használt adathordozón, adott esetben szöveges formátumú fájlként megkapja.

- tiltakozzon az adatkezelés ellen: a tiltakozáshoz való jog megilleti az érintettet, amennyiben a GDPR 21. cikke szerinti feltételek teljesülnek.

- ne terjedjen ki rá a kizárólag automatizált adatkezelésen alapuló döntés hatálya: ezen jog általános jelleggel megilleti az érintettet.

- személyes adatainak kezelésével összefüggésben tájékoztatást kérjen: az adatkezelés átláthatóságát elősegítő garancia jelen adatkezelési tájékoztató útján realizálódik, de Adatkezelő a fenti elérhetősége útján külön, részletekbe menő tájékoztatást is adhat az érintettek számára.

- az adatkezeléshez adott hozzájárulását visszavonja: az érintettnek – amennyiben Adatkezelő az érintett hozzájárulása alapján kezeli az adatokat - bármikor lehetősége van hozzájárulását visszavonni, mely révén nem lesz többé alanya az adatkezelésnek. Ezt a fenti elérhetőségen, vagy azon a csatornán keresztül, a küldő cím küldött válasz formájában van lehetősége megtenni, amelyen az Adatkezelő felveszi a kapcsolatot az érintettel.

- adatainak helyesbítését és törlését kérje: az adatkezelő az érintett kérésére indokolatlan késedelem nélkül törli a kérelemben megjelölt személyes adatokat, amennyiben a GDPR 17. cikkében rögzített feltételek fennállnak.

- kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést: ilyen irányú kérés esetén, amennyiben a GDPR 18. cikkében rögzített feltételek fennállnak, Adatkezelő a megfelelő módon intézkedik a kezelt adatok korlátozásáról: pl. ideiglenesen áthelyezi egy másik adatkezelő rendszerbe vagy az adatokat használó személyek hozzáférhetőségég megszünteti.

Az érintetti jogok érvényesítésére Adatkezelő fent megjelölt elérhetősége (székhelye, e-mail címe) szolgál; erre a címre kell elküldeni (elektronikus vagy postai úton) az érintetti kérelmet tartalmazó megkeresést. Adatkezelő a kérelem megküldését követően 30 napon belül kivizsgálja az érintett igényeit, és visszajelez az érintettnek, illetőleg intézkedik a kérelemmel kapcsolatosan.
Biztonsági intézkedések általános leírása:
Adatkezelő az adatok kezelését egyéb folyamatoktól elkülönítetten valósítja meg: a személyes adatokkal rendelkező tartalmakat elkülönített módon tárolja. Az adatkezelések felett érvényesíti a jogszabályban foglalt előírásokat, valamint gondoskodik arról, hogy érvényesüljön az illetéktelen hozzáférés elleni védelem. Adatkezelő a kezelt személyes adatok vonatkozásában a releváns kockázatokkal arányos védelmet alakít ki és tart fenn.
Külföldi adattovábbítás:
Nem valósul meg külföldi adattovábbítás.
Jogorvoslat:
Az érintett panasszal élhet az Adatkezelőnél az adatkezelési tevékenységgel kapcsolatban. Ilyen panaszát az érintett az Adatkezelő fent megjelölt elérhetőségén keresztül juttathatja el Adatkezelő számára.

Az érintett a személyes adataihoz fűződő jogának megsértése esetén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:

Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11

Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.

Telefonszám: +36 (1) 391-1400

Központi elektronikus levélcím: ugyfelszolgalat@naih.hu

A fentieken túlmenően az érintett keresettel fordulhat az adatkezelő székhelye szerint illetékes bírósághoz. A bíróságok felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg: http://birosag.hu
Scroll to Top
Print and Promo
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.